Acasă > Fără categorie > PATRIARHUL ECUMENIC, IRITAT DE ACŢIUNILE MITROPOLITULUI SERAFIM

PATRIARHUL ECUMENIC, IRITAT DE ACŢIUNILE MITROPOLITULUI SERAFIM

Preluare de la http://presaortodoxa.wordpress.com/

Patriarhul ecumenic, iritat de acţiunile Mitropolitului Serafim

În urmă cu mai mult de o saptămână, imediat după Dumineca Ortodoxiei, Kir Serafim, Mitropolit al Pireului, entuziasmat de alocuţiunea rostită  de Patriarhul Ecumenic cu ocazia întronizării Mitropolitului de Prusa, Kir Elpidofor, ca egumen al Sfintei Mănăstiri „Sfânta Treime” din Halki, i-a trimis o scrisoare oficială Patriarhului Ecumenic, Kir Bartholomeu, în care îi cerea, printre altele, trecerea subiectului privind recunoaşterea Sinodului din 879-880 drept al VIII-lea Sinod Ecumenic pe agenda viitorului Mare Sinod Panortodox, al cărui preşedinte Patriarhul Ecumenic va fi. Textul acestei scrisori se găseşte, tradus în limba română, aici: http://acvila30.ro/2012/03/21/mitropolitul-serafim.

În primul rând, am propriile mele nedumeriri faţă de apelul Mitropolitului Serafim, fin teolog şi expert în drept canonic: de ce ar trebui recunoscut Sinodul VIII Ecumenic drept Sinodul VIII Ecumenic de către viitorul Sinod Panortodox ? Este suficientă acceptarea lui de către pliroma Bisericii ca atare, lucru care se vede în toată istoriografia bisericească de după Sinodul VIII Ecumenic (cu excepţia perifericei teologii academice ortodoxe româneşti, al cărei acces la universalitate este cvasi-inexistent). O a doua nedumerire vizează entuziasmul Mitropolitului Pireului faţă de o alocuţiune teologică (extrem de bine întemeiată patristic) rostită de Patriarhul Ecumenic: chiar nu ştie Mitropolitul că discursurile omiletice ale Patriarhului nu îi aparţin, ci sunt scrise de un Mitropolit (non-ecumenist) a cărui autoritate teologică, însă, Patriarhul Ecumenic nu o contestă ?

Ieri, însă, probabil iritat de antemele din Dumineca Ortodoxiei şi de scrisoarea adresată lui de Mitropolit, Patriarhul Ecumenic Batholomeu a adresat o scrisoare Arhipeiscopului Ieronim al Atenei, în care subliniază faptul că acţiunile anumitor ierarhi ai Bisericii Greciei dinamitează unitatea Ortodoxiei.

Kir Bartholomeu face referire la evenimente care “exprimă poziţii, consideraţii şi puncte de vedere care nu sunt deloc de acord cu caracterul şi ethosul ortodox, care ridică semne de întrebare şi care sunt pline de pericol şi consecinţe neprevăzute atât pentru unitatea Bisericii noastre, cât şi  pentru cea a Sfintei noastre Biserici Ortodoxe în întregul ei”.

Patriarhul Ecumenic se referă şi la anatemele rostite de Mitropolitul Pireului în Duminica Ortodoxiei, cerând ca astfel de practici să fie blamate în Sinod, astfel ca unitatea Bisericilor Ortodoxe să nu mai fie periclitată: ”Aceste acţiuni şi declaraţii, la început reduse ca număr şi neglijabile, au luat de curând proporţii de nepermis, având consecinţa, printre altele, ca anatemele să fie rostite în chiar Sfânta Mitropolie ţinând de Sfânta Voastră Biserică, de către Mitropolit, în plină adunare publică, nici mai mult, nici mai puţin, ci chiar în cursul Sfintei Liturghii a Duminicii Ortodoxiei, împotriva eterodocşilor şi a acelora aparţinând celor de alte religii, precum şi împotriva celor care participă la aşa-zisa Mişcare Ecumenică”.

Kir Bartholomeu cere Arhiepiscopului următoarele: “Rânduiţi sinodal aceste chestiuni, interziceţi-le şi osândiţi-le în mod oficial, ca unele ce nu sunt întemeiate, ci periculoase, luaţi hotărârile potrivite, corp eclesiastic fiind, în vederea osândirii generale şi interzicerii acestui gen de fapte şi exprimări nefondate, neortodoxe şi aflate în conflict cu hotărârile sinodale ale Preasfintelor Biserici Ortodoxe”.

În loc de comentarii, dau cuvântul dumnezeiescului Hrisostom:

Categories: Fără categorie Tags:
  1. preot adam ionel
    aprilie 1st, 2012 la 14:56 | #1

    Sa ne fie cu iertare dar kir Bartholomeu nu intelege ca anatemele nu sunt frustari ale unora rostite la nervi si nici nu sunt alcatuite de o minte frustrata ci sunt ale Sfintilor Parinti .Ce cere Preafericirea Sa este de neconceput -osandirea lor inseamna implicit osandirea celor ce le-au alcatuit in istoria mantuirii.Si sunt fondate si ortodoxe .Foarte suparat dar noi cei ce l-am vazut in sinagoga iudaica si dand corane cadou ce sa facem? Se crede kir Bartholomeu un mic papa in Ortodoxie? Microbul infailibilitatii ? Ce e trist ca ocrotitorul patriarhiei ecumenice este Sfantul Fotie iar urmasul sau de azi nu vrea sa inteleaga ca 2+2 fac 4 chiar daca asta deranjeaza pe altii care cred altceva.Cand a venit la Bucuresti a tinut un discurs ortodox de am ramas muti.Se pare ca intr-un spatiu zice ceva in altul altceva.Extraordinar vladica Serafim , a pompat un aer ortodox in spatul eclezial.Sa ne rugam pentru el.Sa ne pomenim unii pe altii la proscomidie .
    Si ca sa inchei nu am vazut pe Sfantul Disc cand savarsesc proscomidia vreun loc pentru budisti ,musulmani,catolici,protestanti,neo -protestanti ci numai pentru cei vii in dreapta credinta si cei adormiti in dreapta credinta .

  2. Pr. Dr. Dumitru Măcăilă
    aprilie 3rd, 2012 la 14:32 | #2

    Un foarte bun raspuns! Sunt mandru de fratia ta, Parinte! Domnul sa te binecuvanteze! Pr. Dr. Dumitru Măcăilă

  3. Pr. Dr. Dumitru Măcăilă
    aprilie 3rd, 2012 la 14:38 | #3

    Atât timp cât nu avem comunicatio in sacris nu avem nimic în comun cu catolicii! Ei vor reveni în Biserică dacă se vor întoarce la învățătura Bisercii din primul mileniu, învățătură pastrată nealterat in Biserica una Sancta, Biserica Ortodoxă! Ecumenismul este cea mai rea erezie posibilă, da, pan-heresy, pentru a prelua termenul arhicunoscut al marelui teolog, Părintele Justin Popovici!

  4. aprilie 3rd, 2012 la 20:10 | #4

    asta ca asta parintii mei, dar Domnul Hristos a spus una si buna prin gura Sf.Ap.Pavel: in 2 Corinteni cap 6:
    „14. Nu vă înjugaţi la jug străin cu cei necredincioşi, căci ce însoţire are dreptatea cu fărădelegea? Sau ce împărtăşire are lumina cu întunericul?
    15. Şi ce învoire este între Hristos şi Veliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios?”
    Iar ca sa ne aratam fariseu cu fariseii si vames cu vamesii, inseamna ca nu suntem cinstiti! FURAM DREPTATEA SI ADEVARUL! Ori in Hristos NU este minciuna!

  5. Marcu
    mai 3rd, 2012 la 10:50 | #5

    La tot cinstitii preoti care au comentat aici inainte ,as avea si eu o intrebare ca unul care nu e teolog si nu poseda invataturi aprofundate in domeniul teologiei.
    Intrebarea mea suna cam asa; de ce totusi Mantuitorul nu a anatemizat niciodata pe farisei si carturari, vorba cea mai grea a Lui fiind „vai voua” ?
    Nu vreau sa supar pe nimeni ci vreau doar sa considerati ca e o simpla intrebare.

  1. aprilie 2nd, 2012 la 21:36 | #1