ARHIEREU VICAR PENTRU EPISCOPIA ORTODOXĂ ROMÂNĂ A SPANIEI ŞI PORTUGALIEI

ARHIEREU VICAR PENTRU EPISCOPIA ORTODOXĂ ROMÂNĂ A SPANIEI ŞI PORTUGALIEI

Arhiereu - vicar pentru Episcopia Ortodoxă Română a Spaniei şi Portugaliei
 Biroul de Presă al Patriarhiei Române ne informează:
În zilele de 24 – 25 octombrie 2011, în Sala Sinodală din Reşedinţa patriarhală, sub preşedinţia Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, se desfăşoară şedinţa de lucru a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române.În prima zi a lucrărilor, ierarhii Sfântului Sinod l-au ales prin vot secret cu 35 de voturi din 42 valabil exprimate pe părintele arhimandrit Ignatie Trif în postul de Arhiereu – vicar al Episcopiei Ortodoxe Române a Spaniei şi Portugaliei, cu titulatura Mureşanul.

Curriculum vitae
Arhim. Ignatie (Ilie) Trif

I. Date personale:

• născut la data de 7 iulie 1976, localitatea Bilbor, judeţul Harghita;
• 2001, 6 august – hirotonit întru diacon la Mânăstirea Poşaga;
• 2001, 11 august – hirotonit întru preot pe seama Catedralei Arhiepiscopale din Alba Iulia;
• 2008, 24 februarie – tuns în monahism de către Înaltpreasfinţitul Andrei, primind numele de Ignatie;
• 2008, 19 aprilie – i-a fost acordat rangul de protosinghel;
• 2011, 18 martie – transferat în Mitropolia Ortodoxă Română a Europei Occidentale şi Meridionale;
• 2011, 19 mai – i-a fost acordat de către Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române rangul de arhimandrit.

II. Studii:
• studiile primare şi gimnaziale le-a urmat în comuna natală, Bilbor, judeţul Harghita;
1991-1992 – a urmat un an de liceu profilul matematică-fizică la Liceul „Mihai Eminescu” din Topliţa, judeţul Harghita;
1992-1997 – a urmat cursurile Seminarului Teologic Ortodox „Mitropolit Simion Ştefan”;
1997-2001 – a frecventat cursurile Facultăţii de Teologie, secţia Pastorală, Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, pe care le-a absolvit cu media 9,91, prezentând drept lucrare de licenţă: Teologia energiilor necreate la Sfântul Grigorie Palama;
• 2001 – a fost admis la cursurile de doctorat, specialitatea Patrologie şi Literatură Postpatristică, din cadrul Facultăţii de Teologie din Sibiu;
2003-2005 – a urmat cursurile de Master, Facultatea de Teologie, Alba Iulia, pe care le-a absolvit cu media 10, prezentând drept lucrare de disertaţie: Teologia persoanei în gândirea Părintelui Dumitru Stăniloae. O incursiune în teologia patristică şi contemporană;
2003-2009 – studii postuniversitare (doctorat) în Atena, ca bursier al Sfântului Sinod al Greciei şi al YKY (Idrima Kratikon Ipotrofion) ;
• 2007, octombrie – transferat cu programul doctoral la Facultatea de Teologie „Patriarhul Justinian”, Universitatea din Bucureşti;
• are în pregătire teza de doctorat (2003, Atena, Grecia) cu tema:Contribuţia teologilor români contemporani la dialogul teologic intercreştin, sub îndrumarea ştiinţifică a Prof. Univ. Dr. Konstantinos Skouteris, Arhim. Prof. Univ. Dr. Nikolaos Ioannidis şi I.P.S. Mitropolit Prof. Univ. Dr. Hrisostomos Savvatos;
2011, 15 martie, a obţinut titlul de Doctor în Teologie (specialitatea Patrologie şi Literatură Postpatristică, îndrumător ştiinţific Diac. Prof. Univ. Dr. Ioan Caraza), prezentând drept disertaţie doctorală: Sfântul Grigorie Palama şi doctrina despre energiile necreate.
• limbi cunoscute: greaca, franceza, engleză.

III. Activitate profesională/didactică/misionară:
• 1998-2003 – redactor responsabil al oficiosului Arhiepiscopiei Ortodoxe de Alba Iulia, „Credinţa străbună”;
• 1998 (trei luni) – stagiu de cercetare bibliografică la Mânăstirea benedictină En Calcat, Franţa.
• 1998-2002 – membru în comitetul de conducere al Asociaţiei Tinerilor Ortodocşi din Balcani (B.O.Y.A.), ca reprezentant al asociaţiilor ortodoxe din România;
• 2002-2003 – preparator pentru disciplina Formare Duhovnicească, Facultatea de Teologie Ortodoxă din Alba Iulia;
• 2004-2007 – asistent universitar pentru disciplina Patrologie şi Literatură Postpatristică;
• ca activitate ştiinţifică semnalează articole, recenzii sau intervenţii scrise, publicate în: „Dilema Veche”, „Lumina”, „Altarul Reîntregirii”, „Tabor”, „Credinţa străbună”;
• odată cu înfiinţarea postului de radio „Reîntregirea”, patronat de Arhiepiscopia de Alba Iulia, a realizat sau a participat ca invitat la emisiuni pe diferite teme;
• 2004-2008 – preot slujitor pentru comunitatea românească din Navplio, Mitropolia de Argolida, Grecia;
• 2009-2011 – lector universitar titular pentru catedra de Patrologie şi Literatură Postpatristică şi Limba elină la Facultatea de Teologie Ortodoxă din Alba Iulia.

7 comentarii la „ARHIEREU VICAR PENTRU EPISCOPIA ORTODOXĂ ROMÂNĂ A SPANIEI ŞI PORTUGALIEI

  1. Aetos33

    SĂ DEA DOMNUL! CHIAR AVEM NEVOIE DE IERARHI, CARE SĂ NE RIDICE LA VREDNICIA CHEMĂRII NOASTRE, MERGÂNDU-NE ÎNAINTE CU PILDA VIEŢII!

  2. olimpia

    Va fi vrednic ,daca se va ridica la chemarea arhieriei,daca le va face si cele pentru Hristos nu doar pentru sine,si daca isi va revizui atitudinea dispretuitoare pe care a manifestat-o fata de fratele sau intru credinta si profesor Himcinschi de la Facultatea din Alba Iulia.Altminteri va dovedi ca cel care doreste Arhierie e ahtiit dupa putere si slava desarta.Parutu-ni s-a noua si Duhului Sfant ca avem dreptate?Sa nu mimeze smerit si cu capul plecat ca a fost VOIA DOMNULUI?Ia te uita ca cunoaste si voia lui D-ne,D-ne.In slujire e tare „smerit „iar la agape tare slobod.NU A FOST ALES ARHIEREU PENTRU ANGIA?Acolo trebuie adevarati LORZI!Pentru multi nedumeriti aflati ce copilarii meschine incadrandu-se in tiparul patologicului a facut la Alba Iulia in ultima luna .Despre cei ce pleaca numai de bine!

    1. Olimp vs olimpia tavestita

      Se pare ca si tu esti neincrezator in ceea ce scrii, de vreme ce incerci, din rapsuteri, sa ne convingi de „atitudinea dispretuitoare” a fratelui Ignatie fata de un alt frate intru credinta, Himcinschi.Il cunoastem pe parintele. va fi un lord, asa cum a fost de atatea ori. intrebati studentii de la „mirabolanta” facultate de teologie din alba iulia, in care a ajuns sa fie asistent un incult, un „pitic” un cultura teologica, aiudeanul plin de ingamfare Brudiu. Daca au fost „copilarii”, de ce s-a lasat asa de afectat de acestea fratele intru credinta Himcinshi?Trebuia sa le ignore. N-a putut pentru ca sustineau un adevar. Mai mult, de unde ai certitudinea ca fratele ignatie le-a facut? E foarte usor sa acuzi, fara sa ai niciun temei. Insusi Domnul a fost acuzat ca mananca si bea cu/ca pacatosii. E o cinste pentru fratele Ignatie si se regaseasca in acuza adresata Domnului.Nu am stiu ca tu, olimpia, care, de fapt, esti olimp de alba iulia sau, probabil aiud,cunosti si ceea ce numai Duhul Sfant cunoaste. Am o convingerea, fratele, eu i-as zice parintele Ignatie, e prea finut si elegant, cult si manierat, ca sa fie privit si cu simpatie. Oriunde e ceva bun, dracul are grija sa-si vare coada invidiei. Aici e purul adevar. Sa traiesti travestitule Olimpia!Stim ce masca porti!

    2. Olimp vs olimpia tavestita

      Inca ceva:messjul tau transpira grija ca nu ii vei convinge pe cei care citesc. „Pentru multi nedumeriti”, deci stii ca sunt multi nedumeriti? Prin urmare, sunt destui care-l plac pe fratele ignatie si ti-e frica ca nu te vor crede. Ce malefic esti!Ai vrea sa speli creierele multora, dar,se pare, ca esti constient de esec. Asta e!Daca nu stii sa scrii mesaje mai inteligente. Rautatea ta e vadita. Eu simplu student, te pot baga in buzunar, dle profesor, asistent sau ce esti, Domnul te stie si rautatea din tine, cu logica mea. Spor la denigrari!

    3. Olimp vs olimpia tavestita

      „Despre cei ce pleaca numai de bine’, adica despre morti numai de bine! Malefic mai esti! Stii zicala din popor:nu mor caii cand vor cainii.E tare asta. Nu o mai stiai! De unde sa stii daca grauntele tau de gandire se limiteaza doar la barfa si apologii ieftine, sau poate paltite si nu simt. Poate iti spune duhul rau tine ceva!

Comentariile sunt închise.