SĂPTĂMÂNA DE RUGĂCIUNE LA PATRIARHIE


Săptămâna de Rugăciune la Patriarhie

 *

Săptămâna de rugăciune pentru unitatea creştinilor a început la 18 ianuarie 2013, în Bucureşti, cu slujba de la Catedrala Patriarhală. Alături de credincioşii din Capitală prezenți la slujba Vecerniei, au asistat reprezentanţi ai mai multor biserici şi confesiuni creştine.

Slujba a fost săvârșită de Preasfințitul Părinte Ciprian Câmpineanul, Episcop-vicar patriarhal, în prezența Preafericitului Părinte Patriarh Daniel. 

Patriarhul României a adresat participanților un cuvânt de bun-venit.

„Mulţumim lui Dumnezeu pentru acest moment frumos şi solemn de întâlnire a noastră în duh de rugăciune şi în duh de cooperare fraternă pentru binele semenilor care au nevoie de ajutorul lui Dumnezeu. Hristos Domnul care este pelerin spre Emaus este întotdeauna împreună călător cu cei care caută în lumea aceasta ceea ce nu este în lumea aceasta, Împărăţia lui Dumnezeu, după cum spune Sf. Grigore de Nyssa şi anume că taina creştinismului este a căuta în lumea aceasta ceea ce nu este din lumea aceasta, adică Împărăţia Lui Dumnezeu”. 

Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Române a spus că apropierea dintre creștini trebuie însoțită, pe lângă citirea Sfintei Scripturi și rugăciunea pentru unitate, cu cooperarea practică.    

„Este nevoie să ajutăm pe cei săraci în care este prezent Hristos, pe cei bolnavi în care este prezent tainic Hristos, astfel încât criteriul ultim al judecăţii universale este lumina iubiri milostive faţă de semenii noştri. Toate Bisericile sunt chemate ca pe lângă frumuseţea spirituală a sfintelor slujbe şi a predicilor misionare să predice şi să slujească nu numai prin cuvânt, ci şi prin faptă. Această împreună călătorie pe calea sau pe drumul faptelor iubirii creştine, ale carităţii sau filantropiei dau o credibilitate şi mai mare lucrării şi mărturiei noastre în lume”, a spus Părintele Patriarh potrivit Radio TRINITAS. 

Meditaţia serii a fost susţinută de Arhiepiscopul Bisericii Armene din România,  Datev Hagopian. La sfârșitul slujbei, Arhiepiscopul Bisericii Armene din România, Preasfințitul Datev Hagopian a adresat un mesaj în care a arătat că ideea de într-ajutorare socială este imperfectă fără înțelegerea celui străin și a celui sărac drept chipuri ale lui Dumnezeu: ”Exemplul lui Hristos în viaţa noastră trebuie să rămână viu. El nu este numai Adevărul, Calea şi Viaţa, El este şi nevoiaşul, orfanul, văduva, străinul, care odată ajutaţi după Cuvântul Domnului, El însuşi Domnul este ajutat, iar fapta este întru zidire şi mântuire. Să ne dea Bunul Dumnezeu înţelepciunea şi dragostea de a înţelege că numele omului şi cele ale sale de pe lumea aceasta sunt vremelnice, pentru că fiecare vom fi chemaţi în faţa Sa având ca martori ai mântuirii noastre văduva, orfanul, săracul şi străinul”.  

Tema Săptămânii de Rugăciune pentru Unitatea Creştină din anul 2013 este Cu ce mă voi înfăţişa înaintea Domnului? inspirată din textul scripturistic de la proorocul Miheia VI, 6-8.

Să adunăm în suflete lumina iubirii milostive

 

Mesajul Preafericitului Părinte Patriarh Daniel adresat cu ocazia Săptămânii de Rugăciune pentru Unitatea Creştinilor, 18-25 ianuarie 2013:

Cuvintele proorocului Miheia adresate poporului lui Israel „Cu ce mă voi înfăţişa înaintea Domnulu?” (Miheia 6, 6), care constituie tema de reflecţie a Săptămânii de Rugăciune pentru Unitatea Creştinilor, din anul 2013, au, în acelaşi timp, o profundă semnificaţie socială şi eshatologică. 

Evenimentul crucial în istoria umanităţii, înomenirea Fiului lui Dumnezeu, pe care l-am sărbătorit de curând în întreaga Creştinătate, a reprezentat începutul vindecării umanităţii aflată în suferinţă spirituală din cauza păcatului, precum şi o permanentă reînnoire şi creştere duhovnicească în iubirea faţă de Dumnezeu şi aproapele.

La întrebarea „Cu ce mă voi înfăţişa înaintea Domnului?” – va răspunde fiecare om nu atât prin cuvinte, cât prin lumina iubirii milostive pe care o are în suflet când se află în faţa lui Dumnezeu. Această lumina este însăşi prezenţa harului divin în sufletul omului credincios, rugător şi solidar cu oamenii aflaţi în suferinţă, sărăcie şi singurătate, dar şi făcător de pace şi lucrător pentru unitate.

Luând aminte la cuvintele  proorocului Miheia, care a prevestit naşterea lui Hristos – Mesia in Bethleem (Miheia, 5,1-3), să ne străduim şi noi să fim făcători de pace şi de unitate, ca  împlinitori ai rugăciunii Domnului Iisus Hristos „ca toţi să fie una” (Ioan 17, 21), ceea ce înseamnă mai mare apropiere şi reconciliere între creştini, mărturisind credinţa în Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, şi participând la viaţa şi misiunea Bisericii lui Hristos în lume, spre slava Preasfintei Treimi şi mântuirea oamenilor.

† DANIEL
Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române

12 comentarii la „SĂPTĂMÂNA DE RUGĂCIUNE LA PATRIARHIE

  1. preot ionel adam

    Ieri a fost sarbatorit Sfantul Marcu al Efesului-minunat este Dumnezeu intru sfintii Sai-Si intru sfinti te odihnesti Doamne !!! adica intre Sfantul Marcu ,Sfantul Maxim Marturisitorul ce il sarbatorim maine,Sfantul Fotie,Sfantul Grigorie Palama cu al sau har necreat .O fi gresit Sfantul Marcu cand l-a facut pe papa eretic? Icoana cu sfantul Marcu si cu papa jos la picioarele lui o fi canonica? O fi gresit pictorul sau nu a fost inspirat de Dumnezeu cand a pictat-o . Era lipsit de dragoste ? Si Sfantul Cosma etolianul cand vorbea de papa o fi gresit si el? Si sfintii martirizati de papistasi si peste care se odihneste Dumnezeu ce facem cu ei? Si ardelenii fortati sa treaca la Catolicism si preferau sa stea cu copiii nebotezati o fi gresit si ei? Erau sub influenta celui rau ? Nu aveau iubire? Ca doar tot in numele Sfintei Treimi botezau papistasii cand trageau cu tunurile generalului Bukov. Si Sfantul Spiridon cand i-a ars latinului care vroia sa faca missa pe altarul Bisericii sale ,casa unde locuia punand foc personal dupa ce l-a avertizat o fi gresit? Si papismul infierat de Sfantul Iustin popovici ? Ce zicem de asta ? O fi gresit Sfantul Iustin? Nu a fost inspirat de Dumnezeu cand si- a expus invatatura? Nu mai avea omofor? Nu mai avea har? Si pot sa dau mii de exemple si o sa imi spuneti vesnica sintagma ——-Parinte nu ai dragoste ,nu iubesti,esti rau intentionat.
    Dragii mei ,ca Sfant esti Dumnezeul nostru Si intru sfinti te odihnesti ,!!! nu intre teologii pateromahi de azi . Stiti ce inseamna sa semneze toti episcopii la Ferrara Florenta si unul sa zica nu. Nu si nu .Nu si nu .Nu si nu.Si iar nu . Si tot asa pana a facut papa depresie si tot nu a semnat . Da stiu sunt intolerant ,retrograd, nu am dragoste si tot asa.Da !! Da!!! dar eu vreau sa ma odihnesc cu Sfintii caci de fiecare data cad termin cu darul si mila lui Dumnezeu fiecare Sfanta Liturghie inchei maret si cu glas mare zicand——–PENTRU RUGACIUNILE SFINTILOR PARINTILOR NOSTRI DOAMNE IISUSE HRISTOASE FIUL LUI DUMNEZEU M ILUESTE-NE PE NOI AMIN!!!!

  2. preot ionel adam

    Cand a fost scandalul in Bihor si greco catolicii au luat cu forta biserica Ortodoxa episcopia Oradiei a dat un comunicat -citez
    ,,Episcopia multumeste credinciosilor pentru statornicia in dreapta credinta ,felicitandu-i pentru intelepciunea si demnitatea cu care au inteles sa respinga tentatia hibridului spiritual,fie el prezentat in cele mai stralucitoare si ispititoare oferte,,

    Extraordinar comunicatul acesta!!! Dat din durere ca am ramas fara O Sfanta Biserica ortodoxa luata prin metode necinstite. Si acum ce facem ? rugaciune in comun cu hibridul spiritual? Eu resping si nu vreau felicitarile aici ci dincolo,orice tentatie care imi fura Ortodoxia din inima mea

  3. preot ionel adam

    ,,Nu din Euharistie rezulta dreapta credinta ci din dreapta credinta rezulta euharistia cea adevarata,sau intalnirea cu Adevaratul Hristos.Nu ne apropriem de Euharistie ce de ceva acoperit de intuneric,ci calauziti de lumina dreptei credinte.Nu se cere numai o asigurare a iubirii reciproce de la membrii comunitatii,ca dupa aceea sa se treaca la savarsirea tainei,ramanand ca divergentele de dredinta sa se aplaneze intr-un crez comun,dupa savarsirea tainei si a impartasirii de ea cum propune teologia intercomuniune,intre cei de credinte diferite,in nadejdea ca iubirea ce si-o promit si impartasirea comuna ii va aduce mai tarziu si la unitatea credintei,,

    Preot Profesor Doctor Dumitru Staniloae in veci fie pomenirea Sa!!

  4. preot ionel adam

    De aceea Iisus nu desparte catusi de putin unirea cu El de ramanarea in Adevarul intreg,in care se cuprinde iubirea adevarata fata de el si iubirea intre ei a celor ce cred in El asa cum acerut El.El si Adevarul sunt Una.
    Cum sa ne unim cu cei care nu vad in Euharistie painea si vinul prefacute in numele Lui ci numai o prezenta a lor deosebita de paine si vin-luteranii-sau numai o putere a trupului Lui -reformatii-sau numai o amintire ,sectantii .Daca Hristos nu este intreg in Ea covarsind totul ,cum ne vom putea uni cu El si de ci intre noi?

    Acelasi Parinte drag citez din Spiritualitate si comuniune in Liturghia ortodoxa editura Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane Anexe-marturisirea dreptei credinte

  5. preot ionel adam

    Parintele Staniloae raspunde aici in carte unui teolog Afanasieff fost profesor la Saint Serge care afirma ca legaturile cu Ortodoxia a catolicilr se por reinnoda simplu- o data ce se admite euharistia comuna diferentele dogmatice nu vor mai conta.El spunea ca diferentele diintre papistasi si noiraman la suprafata vietii bisericesti si nu atinge adancimile ei

    Si iata raspunsul marelui teolog Staniloae care le scotea sufletul cand era prin Occident la intalniri la toti cu Ortodoxia lui curata.Si anul acesta il sarbatorim si ii publicam opera

    Hai sa o aprofundam si sa o punem in fapta caci o biserica este mai puternica cu cat transforma dogma in fapta
    F

  6. Ioan Cadar

    5. Cum tratăm pe cine nu ascultă de Biserică

    “iar de nu va asculta nici de Biserică, să-ţi fie ţie ca un păgân şi vameş.”
    (Matei 18:17)

    “10. De omul eretic, după întâia şi a doua mustrare, depărtează-te,
    11. Ştiind că unul ca acesta s-a abătut şi a căzut în păcat, fiind singur de sine osândit.”
    (Tit 3:10-11)

    Biserica în Noul Testament
    http://binevestitorul.wordpress.com/2013/01/01/biserica/

  7. preot ionel adam

    Catolicismul a adaugat la credinta Bisericii Filioque ,primatul,indulgentele,purgatoriul.Preotul se roaga in Ortodoxie pentru pazirea ,,plinirii Bisericii,,si pentru episcopul sau iar episcopul pentru sinodul carui apartine dar niciodata pentru papa. Purgatoriul si infailibilitatea diminueaza valoarea Bisericii ca trup al lui hristos si calauzirea ei prin Duhul lui Hristos,prezent in toti credinciosii ca factor de unitate interioara nu juridica ,intre ei. Noi nu pastram adevarul prin papa ca singurul lui cunoscator.

    Vazut-am lumina cea adevarata ,primit-am duhul cel Ceresc,am aflat credinta cea adevarata !!!

Comentariile sunt închise.