AVORTUL – O DELICVENŢĂ JUVENILĂ ?

AVORTUL –  O DELICVENŢĂ JUVENILĂ ?

*

Societatea zilelor noastră se confruntă cu o problemă gravă şi fără precedent:

 cea al avortului în rândul elevelor de liceu .

            Dacă  înaintea anului 1990, când s-a legalizat avortul, astfel de cazuri erau sporadice, acum după 12 ani constatăm un lucru înfiorător pe care nu-l mai putem opri, care de la început a scăpat de sub control şi se accentuează pe zi ce trece: 10 % dintre  avorturile care se efectuează „conform legii în vigoare” într-o Clinică de Ginecologie sunt eleve ! Dacă în urmă cu 2 ani vârsta acestor tinere era de 17-18 ani , respectiv eleve din clasele a XI-a şi a XII-a, acum vârsta lor a scăzut la 15-16 ani şi tot mai frecvent sunt cazuri la 14 ani, deci eleve din clasele a-X-a,  a-IX-a şi chiar a VIII-a!

            Ce concluzie putem trage din această tragedie care s-a abătut asupra tinerilor noştri cărora, într-un mod regretabil o lege atât de „generoasă” le-a oferit un permis de conducere, uitând că la această vârstă nu există „frâne”?!

Iată concluzia: O lege a fost votată peste noapte punând în ilegalitate pe toţi cei care au votat-o şi pe cei care contribuie la îndeplinirea ei. Odată cu această lege o mare ramură a Medicinii, respectiv cea de Obstetrică – Ginecologie, a fost obligată să încalce „Jurământul lui Hipocrat”, fără nici un drept de a se împotrivi, decât cu anumite riscuri…

Astfel o crimă, în acest caz pruncuciderea, a devenit „legală” atăta timp cât se cheamă avort. În consecinţă, manipularea limbajului a dus la manipularea unei societăţi întregi, apoi la obişnuinţă, iar în cele din urmă a devenit un lucru perfect normal într-o societate care vrea să pară la fel de normală. Constatăm în final că această „delicvenţă a minorilor” în rândul elevelor nu este decât o urmare firească a unei „delicvenţe al adulţilor”, cea a unei societăţi întregi .

Rezultatul: o societate bolnavă şi îmbătrânită ! Mame bolnave, cu depresii nervoase şi boli psihice! Copii  anxioşi  sau cu diferite deficienţe fizice sau psihice!

Ce  METODE  sau căutat şi s-au aflat ?

Metodele contraceptive!

Care este rezultatul acestora?

Acelaşi ! O societate mai bolnavă şi mai îmbătrânită, cu copii mai puţini şi cu femei mai bolnave !

De ce?

Pentru că şi ele ucid, doar mai lent . Avorturile devin „pierderi”! Bolile pe care le provoacă „fostei mame” sunt cronice, deci ireversibile. Le tratăm, dar nu le vindecăm. Dacă totuşi se dă şansa unui copil să se nască, acesta poartă stigmatul de „supravieţuitor”.

Elevelor li se oferă aceeaşi alternativă! Adică nici una! Cu metodele de mai sus le rămâne „şansa” să  se îmbolnăvească mai repede şi să nu mai devină mame niciodată . Acesta va fi sacrificiul pe care îl vor plăti ele pentru o „libertate” pe care le-o promite o societate matură şi în care au atâta încredere!

Dar până când?

Cu scopul de a opri această „delicvenţă legală” a elevelor şi de a le arăta pericolul pe care îl reprezintă metodele „alternative”(contraceptive)  promovate de tot mai multe programe în şcoli, am intrat în licee cu aprobarea Inspectoratului  Şcolar Judeţean din Cluj. Aici am susţinut cursuri cu următoarea tematică:

1.)    Avortul: ce este el / o scurtă descriere a tehnicii / consecinţele lui grave fizice, psihice şi spirituale (cu exemple concrete);

2.)    Metodele contraceptive: cu accent pe pilula contraceptivă: ce este / cum acţionează asupra organismului / de ce este şi abortivă /care sunt gravele ei efecte secundare imediate şi în timp  (revista Concepte de pe CD) / de ce NU este recomandată folosirea pilulei şi d.p.d.v. religios.

3.)    Bolile cu transmitere sexuală: care sunt acestea / cum se transmit /cum pot fi prevenite / ce impact au asupra sănătăţii individului şi a societăţii . Aici am pus şi problema drogurilor.

Am folosit diferite materiale :

a.)    Video-documentare :

  • 1.)”Strigătul mut”- un film despre avort, realizat de Dr. Bernard  Natanson.
  • 2.)„O fereastră spre interior”- un film cu dezvoltarea intrauterină, fetală şi embrionară, realizat de un specialist în ecografie, Shari Richard .
  • 3.) Un film cu diferite interviuri: cu preoti, cu medici ginecologi care au renunţat să mai efectueze avorturi, cu mame care de asemenea au renunţat la avort sau care regretă că şi-au avortat copiii, suferind în urma acestui păcat , etc.

b.)    Planşe color şi diapozitive pentru descrierea bolilor cu transmitere sexuală.

c.)    CD-uri ce cuprind cele 3 cursuri cu tematica menţionată mai sus, planşe şi fotografii cu dezvoltarea intrauterină precum şi cu bolile cu transmitere sexuală. Menţionez că aceste materiale le-am distribuit gratuit în liceele din Cluj ( o casetă video şi 4 Cd-uri la fiecare liceu).

d.)   Pliante color cu reprezentarea proiectului „Pentru Viaţă”.

Impactul cursului şi al materialelor asupra cursanţilor:

  • elevii au considerat ca fiind „ foarte utile” aceste cursuri, aflând aspecte noi, despre care nu se vorbeşte, în legătură cu avortul şi contracepţia;
  • există din partea unor elevi o „rezistenţă” în legătură cu metodele contraceptive ( cu atât mai mult din partea profesorilor), argumentând că „planning-ul familial”este necesar, fiind de fapt şi „legal”. Din motivele amintite la început se doreşte o înlocuire a unui” rău mare” cu altul „la fel de mare şi periculos”, fără a se pune problema unei soluţii mai bune! In momentul în care atât biserica cât şi medicii ( şi de fapt întreaga societate ) acceptă un compromis şi anume cel de folosirea metodelor contraceptive, se acceptă implicit şi AVORTUL, deoarece există în primul rând o rată de eşec al acestor metode iar apoi există acele multe boli produse ele, inclusiv sterilitatea. Dar cel mai important lucru de subliniat rămâne faptul că, prin folosirea oricărui mijloc de prevenire al sarcinii, se intervine în „planul de creaţie” a lui  Dumnezeu, nelăsând copiii să se nască, ceea ce este un păcat la fel de mare ca şi pruncuciderea!
  • elevii fiind încurajaţi de adulţi, atât de profesori cât şi de părinţii lor, îi iau ca exemplu şi doar cu un mare efort reuşim să le arătăm şi să-i convingem de adevărata faţă a adevărului.
  • elevii rămân profund impresionaţi de filmul despre avort, recunoscând că este o crimă care nu are nici o justificare şi care nu ar trebui să fie „acoperită” de lege.elevii îşi pun cu toţii întrebarea: ”ce este de făcut, care trebuie să fie atitudinea lor, cănd este indicat să se înceapă viaţa sexuală?

Răspunsul este unul singur : o viaţă curată ne oferă   cele mai mari satisfacţii, o sănătate fizică şi mentală, cu perspectiva unei familii fericite. Doar abstinenţa până la căsnicie ne va feri de reproşuri, necazuri, boli, ucideri şi sinucideri, de o „delicvenţă juvenilă” de care ne facem în întregime responsabili cei care le oferim „arme” atât de periculoase. Aceste arme se vor întoarce şi împotriva noastră, a tuturor. Ne vom trezi în curând cu un tineret bolnav care, în loc să ne fie un sprijin la bătrâneăe , ne va fi o povară!

In final dorim să tragem un semnal de alarmă şi pentru medicii ginecologi şi le cerem să găsească tăria necesară de a se opune în fapt acestor „crime legale” şi să nu mai accepte postura de  adevăraţi „criminali plătiţi” în care au fost transformaţi de către un sistem imoral!

 

 

 

Dr. TODEA – GROSS CHRISTA:

coordonatorul  proiectului „Pentru-Viaţă”

oct.2004 Cluj-Napoca