O MIZERIE: CĂLUGĂRI FRANCISCANI DANSEAZĂ Waka Waka ŞI Ding Dong Song

 O MIZERIE: CĂLUGĂRI FRANCISCANI DANSEAZĂ Waka Waka ŞI Ding Dong Song

 

 

 

Sursa: http://aktines.blogspot.com

50 de comentarii la „O MIZERIE: CĂLUGĂRI FRANCISCANI DANSEAZĂ Waka Waka ŞI Ding Dong Song”

  1. de ce mizerie? nu este sfintenie la ei si ca drept urmare nu inteleg de ce lumea are asteptari de la catolici… daca nu este sfintenie, nu lucreaza Harul Duhului Sfant la ei, totul este desacralizat, etc…. nu trebuie sa ne miram de ceea ce vedem. Doamne ajuta !

  2. Asa faceau si Apostolii si Sfintii in pustie?
    Se adunau in fata Bisericii si cantau waka-waka?

    Oare nu le e rusine? Sfintii din icoane sunt vazuti dansand pe scena?

    Imaginile arata clar starea decazuta a comunitatii catolice, pentru ca nu poate fi numita pentru ca nu este Biserica, separandu-se de trupul Bisericii si mergand dupa propria ei parere..

  3. Despre ce unire poate fi vorba cu oamenii astia?

    Calugarii danseaza tinandu-se de mana cu calugaritele??? Oare ce fac ei impreuna dupa ce pleaca de pe scena? Dorm impreuna? Merg la petrecere? Dau un night party? Se duc in cluburi? Prizeaza droguri?

    Ei trebuie sa renunte complet la ce fac si sa-si asume deplin Ortodoxia.

  4. Acum vorbesti ca expertii in fotbal din tribune care nu stiu cu ce se mananca fotbalul dar care isi dau cu parerea ‘experta’ pe subiect.

    Nu esti robot, nu esti privat de bucurie si nici de fericire. Dar ce fac oamenii aia nu este din ale calugariei.

  5. Zara Lucian,ce insemna pentru tine a fi calugar?…sau ce stii tu cum trebuie sa fie un calugar?…cum sa se „simta bine”…dupa tine? Oare tu nu stii ca ei au ales singuri a se „simti bine” in alt chip decat lumesc? Ei apartin lui Dumnezeu,prin proiprie vointa si alegere,ei nu sunt roboti,daca nu „se simt bine”..ca altii,dansand,sau mai stiu ce alte lucruri se fac in discoteci sai in lume…Ei se roaga,in liniste si smerenie pentru noi INTREAGA LUME,ca doar pentru ei ne mai rabda Dumnezeu,asa cum suntem noi de pacatosi,uitand ca suntem creatia Lui si avem fiecare o menire pe pamant,nu numai de a ne”simti bine”.Sa ne pazeasca Milostivul Dumnezeu si sa ne ierte macar pentru rugaciunile acestor sfinti, CALUGARII, binecredinciosii si traitorii de Hristos, spre mantuirea noastra a tuturor.Sa avem parte si noi de buna cugetare si linistea mintii si sufletelor,sa avem cunostinta de ce inseamna a ne simti bine si treaza constiinta!
    Sa-mi fie cu iertare indrazneala,spre slava si multumirea lui Dumnezeu.Amin.

  6. Isaia dantuieste nu e comparabil cu ce se dansa acolo…calugarul trebuie sa fie un model pentru crestinul mirean prin aplecarea spre rugaciune, spre linistire, iar ce vedem in filmul respectiv numai spre rugaciune nu te indeamna…apropierea de tineri pe care incearca sa o faca e total gresita si nu vad cum un astfel de dans lumesc ar atrage lumea la biserica la o liturghie adevarata, cei care participa la asa ceva se vor astepta ca astfel de „lectii de dans” sa aiba loc si in timpul slujbelor, dar acestea sunt dansuri lumesti care nu au ce cauta la o slujba de slavire a Domnului…

  7. Doamne, ajută!
    Păcat că faceţi asemenea comparaţie între sfinţenia slujbelor dintru una, sfântă, sobornicească şi apostolească Biserica noastră Ortodoxă, şi ritualurile de genul celor postate aici! Domnul să vă înţelepţească!

  8. UN FOST CALUGAR FRANCISCAN MARTURISESTE:
    O DILEMĂ ÎNFRICOŞĂTOARE

    Întoarcerea mea la Ortodoxie a început într-o zi când făceam ordine în cataloagele din biblioteca mănăstirii de care aparţineam. Această mănăstire este a ordinului Franciscanilor şi se află în patria mea, Spania.

    Pe când aranjam diferite documente vechi referitoare la Inchiziţie, mi-a căzut în maini un manuscris cu adevărat şocant, ce data din anul 1647. În acest manuscris se spunea despre o decizie a Inchiziţiei care anatematiza ca eretic pe orice creştin ce cuteza să creadă, să accepte şi să transmită altora faptul că Apostolul Pavel avea drept suport al propovăduirii sale autoritatea apostolică.

    Era vorba de o descoperire de-a dreptul cutremurătoare, pe care mintea mea n-o putea cuprinde. M-am gandit pe moment, ca să-mi liniştesc sufletul, că poate este vorba de vreo greşeală de tipar sau de vreo plastografie – lucru de altminteri obişnuit în Biserica Apuseană din acea perioadă, căci despre ea era vorba în acel manuscris. Dar tulburarea şi surprinderea mea a devenit şi mai mare când am cercetat şi am constatat că acea hotărâre a Inchiziţiei la care făcea referire acel text a existat în realitate, era autentică! CITITI MAI DEPARTE AICI: http://acvila30.ro/2010/11/16/pentru-ce-am-parasit-catolicismul-un-fost-calugar-franciscan-demasca-catolicismul-papistas-si-devine-episcop-ortodox-dupa-care-este-asasinat-de-un-fanatic-catolic/

  9. ISTORICUL NICOLAE IORGA: „Biserica latina (CATOLICĂ) supt Stefan-cel-Mare.
    Si in alta tara romaneasca Stefan ajunge, nu numai ctitor de biserica, dar si
    intemeietor de episcopie. La impacarea lui cu Matias Corvinul, in 1475, i se dadusera
    “mosii de adapost” in Ardeal: Cetatea-de-Balta pe Tarnave si, la Nord-Estul provinciei
    ardelenesti, Ciceul. De aceasta se tineau nu mai putin de saizeci de sate, si pentru dansele
    se asezara calugari si un egumen la Vad, pe Somes, unde Stefan facu si o inalta biserica
    de piatra pe care o avem si pana astazi.
    Pana atunci in Ardeal nu erau decat mai mult Vladici ratacitori, cari strabateau
    tara hirotonisind preoti si impartind antimise slavone sau grecesti. Astfel intalnim la 1456
    pe un Ioan, venit tocmai din Caffa Crimeii, unde, supt scutul Genovesilor, locuiau tot
    felul de neamuri, cu legile lor deosebite. Carmuirea catolica a lui Ioan Hunyadi, care era
    sprijinit de vestitul calugar Ioan de Capistrano, il prinse si-l trimese la Roma. Vladica de
    Vad, hirotonisit la Suceava, veni indata dupa aceasta. Concurenta Grecului Marcu, care
    se aseza la Feleac langa Cluj si-si facu acolo o biserica gotica, nu era de temut, cu toate
    ca el isi lasa un urmas episcopal, pe fiul preotului roman in casa caruia statea si care din
    Danciu se facu Daniil. Episcopii din Vad apar apoi cu numele lor, cum se va vedea, in
    vremea lui Petru Rares.
    Astfel Stefan-cel-Mare daduse Moldovei organisarea definitiva a ierarhiei
    bisericesti, liberarea de supt controlul Patriarhiilor rasaritene, in ale caror contributii
    vedem cum intra Domnia si, in sfarsit, cladiri de arta originala si potrivita, in fiecare oras
    mai mare al terii si pe fiecare loc insemnat printr’o intamplare, trista sau glorioasa, in
    legatura cu desfasurarea mai noua a principatului moldovenesc.
    In multele lui incurcaturi si greutati, el a facut numai rare ori o politica religioasa
    provocata de interesele sale politice, care-l puteau indrepta cate odata catre Puterile
    catolice. Pe cutare Franciscan ardelean venit la el in tara cu pretentii, spuindu-i ca
    Moldova fara ai lui s’ar fi pierdut de mult, el il dadu afara ca sa se vada in adevar cum ii
    va fi lui fara dansii. Cand, in 1476, bacalaureatul in decrete Petru de Insula merse la
    Roma pentru a cere ajutor de la Papa impotriva Turcilor cari amenintau Moldova cu
    peirea, Sfantul Scaun facu din acest trimes, – de buna sama dupa chiar cererea lui, – un
    “episcop al Moldovei”, atribuindu-i ca resedinta Baia. Neafland acolo destui credinciosi
    si destule mijloace de traiu potrivit cu demnitatea lui cea noua, Petru, un Italian, se
    stramuta, inca in cursul acestui an 1476, in Cetatea-Alba, care avea destui latini, cu
    asezarea statornica sau in trecere, pentru negustorie. Cand acest mare port al Moldovei
    ajunse in stapanire turceasca, Petru cazu in robie sau trebui sa plece. Alti “episcopi
    moldoveni”, cari se ivesc cu numire de la Roma, pana la moartea lui Stefan, au tot asa de
    putin rost real intre Romani sau strainii de alta lege de pe pamantul lor ca si episcopii de
    Siretiu sau cei de Arges, a caror serie urmeaza si mai departe, facand ca un titular fara
    resedinta sa urmeze altui titular zadarnic”.

  10. ŞTEFAN CEL MARE ŞI SFÂNT ÎI IZGONEŞTE PE FRANCISCANI DIN ŢARĂ: „…Pe cutare Franciscan ardelean venit la el in tara cu pretentii, spuindu-i ca
    Moldova fara ai lui s’ar fi pierdut de mult, el il dadu afara ca sa se vada in adevar cum ii va fi lui fara dansii…”

  11. cristian butaru – nu-i numele lui propriu,este acoperirea unui alt nume de nimic;acoperirea unui ins oarecare,pus de „oarecine”,ce stim si noi de unde provine,spre a insamanta pe PAMANTUL FERTIL AL ORTODOXIEI, samanata neagra si bolnava,voind a infesta poporul binecredncios si traitor al acestui loc curat,cu boala lor,numita PAPISM,incarcata cu microbi lumesti,lucratori in starvuri inca din anul 1054, fiind in plina evolutie si azi,spre moartea sigura.

    Dumnezeul nostru,Cel a ToateFacator,laudat,slavit si inchinat in Sfanta Treime:
    Tatal si Fiul si Sfantul Duh, sa ne ocroteasca de tot raul venit de la vrajmasi si sa ne mantuiasca pe noi toti!
    Amin.

  12. LUI cristian butaru: CÂND NU MAI AI ARGUMENTE, ŞI DE FAPT N-AI AVUT NICIUNUL, ÎNCERCI SĂ FACI DIVERSIUNE ŞI SĂ ÎMPROŞTI CU NOROI… ÎMI PARE RĂU, DAR NU-ŢI VOM ÎNGĂDUI ASTA.COLINDĂ LA ALTĂ UŞĂ!

  13. Mantuirea este un atribut al lui Dumnezeu si de aceea noi nu-i atacăm pe eretici ca persoane, ci le dorim mântuirea, mâhniți că ei sunt într-o cale care duce spre pierzare. Nădăjduim să-i cheme și pe ei Dumnezeu la Adevărul Lui.De aceea nu vreau sa intru intr-o polemica cu dumneavoastra despre monahism, dar pentru ca va intrebati de ce nu intelegem voia buna care va face sa topaiti vreau sa va raspund cu vorbele Sfântului Ioan Scararul ” lumina călugărilor sunt îngerii, iar lumina mirenilor sunt călugării”.”Monahii se roaga pentru lumea intreaga Şi aceasta este experienţa lor de căpătâi, de dezvoltare a vieţii duhovniceşti. .Ei primesc lumină de la îngeri, pentru că în clipa şi în starea de rugăciune, ei sunt întăriţi şi luminaţi de Duhul Sfânt al lui Dumnezeu şi de îngeri. Apoi, la rândul lor, experienţa aceasta duhovnicească o dau mai departe, nu atât prin cuvinte, cât mai ales prin starea şi prin felul lor de a fi.” Aceasta o spune un calugar ,parintele Mihail pe care il puteti gasi la Manastirea Antim.Cum ar putea un calugar aflat in rugaciune sa se exprime topaind pe ritmuri atat de…saltarete?Ce loc sa aibe in viata lor atat de lumesca si grotesca exprimare a dansului? Simplu gand mi-se pare o jignire.Asa inteleg sa traiasca calugarii nostrii ,in post, in pace, in rugaciune, in asceza.Se nevoiesc in scorburi, in crapaturile pamantului, in chilii zidite la inaltimi(imi amintesc ca am urcat undeva in muntii Buzaului la un astfel de loc,eram tanara, supla , cu un trup de adolescent si totusi abia am putut sa cobor ajutata de altii)se hranesc cu putin, isi inchina viata cu iubire si pentru iubirea lui DUMNEZEU .Ce fac pentru probavaduirea cuvintelor lui Dumnezeu?Va intrebati!Noi nu o facem si nu ar trebui sa o faceti nici dumneavoastra, sunteti o persoana instruita si informata.Stiti ca manastirile sunt pline de oameni care acolo sunt luminati de calagari,stiti ca se face cateheza, zidire duhovniceasca extraordinara.Va intrebati daca fac calugarii ortodocsi milostenie.Va reproduc raspunsul aceluiasi parinte Mihail „Monahismul răsăritean ortodox a păstrat această dimensiune de căpătâi a vieţii duhovniceşti, a sfinţirii vieţii prin rugăciune şi asceză personală. In viaţa socială, sunt preoţii de mir, sunt mirenii, sunt asociaţiile sau frăţiile ortodoxe, care împlinesc şi aceste deziderate, să zicem, de acţiune caritabilă, de ajutorare a celor necăjiţi. Şi mănăstirile au făcut şi fac în continuare, însă mai degrabă îşi păstrează un nivel de coordonare, nu de implicare şi de epuizare, până la urmă, a întregii energii în aceste activisme sociale. Biserica, mai întâi de toate, trebuie să sfinţească omul şi să-L ofere pe Hristos ca mod de viaţă, ca o cale de viaţă creştină curată. Fără să ne sfinţim viaţa – să facem spitale, să facem azile – ne consumăm în lucruri exterioare. Nu pentru o împărăţie pământească sau pentru o bunăstare şi un confort pământesc a venit Hristos, ci ca să-L cunoaştem pe El, să dobândim viaţa cea veşnică.” Mentionez ca nu il cunosc personal pe parintele Mihail, nu-i sunt fiica duhovniceasca, dar personalitatea lui depaseste distanta dintre noi. Si parintele Mihail e doar un exemplu, eu stiu infinit mai multe, sunt noptii tarzii in care merg spre somn si stiu ca ei inca se roaga si pentru mine, desi nu-mi datoreaza nimic, faclii de rugaciune. Nu cred ca veti fi multumit de raspuns.Vreau doar ca Dumnezeu sa va lumineze, macar sa nu mai judecati pe altii, macar sa nu-i mai jigniti, duceti-va viata cum vreti, faceti binele pe care il ganditi,iubiti-L pe Dumnezeu cum puteti mai mult, paziti poruncile si…mantuiti-va!

  14. Prin bula Miserentissimus Redemptor, papa Pius al XI-lea a prezentat crestinilor devotiunea catre sfînta inima, ca o dovada de cucernicie catre inima carnala a lui Iisus, simbol al dragostei Lui jignite (prin pacatele oamenilor) si care pretinde o devotiune reparatorie.

    1. Catolicismul se departeaza de la traditia ascetica primara extrem de bine conturata de Sfintii Trei Ierarhi, de Sf. Antonie cel Mare, de pustnicii renumiti din Egipt si Sinai.

      Referinta pentru intreaga experienta duhovniceasca este aceasta perioada primara, care este o Evanghelie a experientei duhovnicesti, temelie, izvor si referinta pentru toata experienta duhovniceasca a intregii Biserici.

      Orice se intampla intr-o directie duhovniceasca trebuie raportat la experientele marilor asceti ai Bisericii si comparat cu experientele lor.

      In cazul comunitatii Catolice – pentru ca eu nu o recunosc ca fiind Biserica cea Una a lui Hristos – se vede extrem de clar ca experientele lor ascetice difera total fata de cele are Bisericii Primare – din care a facut parte si comunitatea Catolica.

      In primul rand ascetismul nu este acelasi – postul nu este acelasi, renuntandu-se la el in formele practicate de asceti.

      Rugaciunea NU este aceeasi – accentul era mult pus pe rugaciunea lui Iisus, pe citirea din Psaltire si nicidecum pe rugaciuni noi, inventate pe banda rulanta, care te entuziasmeaza prin cuvinte frumoase, iti creaza o stare de betie prin jocuri de cuvinte induiosatoare.

      Roadele ascetismului NU sunt aceleasi – principala roada a unui monahism adevarat este sfintenia adevarata – NU exista sfinti catolici care sa se ridice la inaltimea sfintilor ortodocsi.

      Catolicii NU au dovezile de apropiere de Dumnezeu pe care Sfintii Ortodocsi le au – Sfantul Serafim de Sarov, Sfantul Paisie Aghioritul si un extrem de mare lung sir de sfinti, timp de 2000 de ani L-au vazut pe Hristos IN ORTODOXIE si NU IN CATOLICISM.

      Si toti au spus, IN DUHUL SFANT, ca Ortodoxia este UNA, ADEVARATA BISERICA A LUI HRISTOS.

      Pe cei care sunt catolici ii rog mult sa se gandeasca mai bine la calea pe care merg, si sa priveasca si la calea ortodoxa, sa faca o comparatie si sa vada finalitatea, roadele celor 2 cai – cea ortodoxa pe care este un lung sir de 2000 de ani de Sfinti uriasi, adevarati Apostoli, titani intre sfinti, si cea a ‘asa zisilor’ sfinti catolici.

      Sfintii catolici nici macar NU AU FOST PROSLAVITI DE DUMNEZEU dupa moarte, prin sfinte moaste INTREGI.

      Catolicii chiar nu isi pun intrebarea daca sunt pe calea cea buna?
      Chiar merg orbeste asa cum li se spune?

      Un lucru frumos in Ortodoxie, care mi-a placut intotdeauna este acela ca mi-a lasat libertatea sa-mi pun orice intrebare posibila si sa caut raspuns la ea. Din cate vad in comunitatea Catolica raspunsurile sunt intotdeauna cusute cu ata.

  15. Cultul Sfintei Inimi a lui Iisus, sustinut si propagat prin vedeniile avute de Catherine Laboure în 1831, îsi are originea într-un alt caz de presupusa teofanie, petrecut în Franta anului 1674, la Paray-le-Monial, cu Marguerite Marie, canonizata ulterior ca sfînta. Aceasta vizionara a avut aparitia materializata a Mîntuitorului: El i-a încredintat misiunea de a face cunoscut oamenilor sa i se cinsteasca inima, înfatisînd-o pe pieptul sau printr-o inima carnala a carei icoana sa fie expusa chiar pe partea inimii… Si oriunde va fi expusa aceasta imagine pentru a fi venerata, El va raspîndi daruri si binecuvîntari. Ispita subtila strecurata prin aceasta cerinta a ramas neobservata si, ca urmare, Biserica Romano-Catolica si-a însusit iara rezerve cultul Sfintei Inimi, ca pe o noua devotiune. Astfel, în anul 1854, sub pontificatul lui Pius al II-lea, s-a proclamat, pe baza aparitiilor pe care le-a avut Catherine Laboure, aceasta dogma ratacita a imaculatei conceptiuni, condamnata de Biserica Ortodoxa ca si de marii înaintasi ai teologiei catolice. Sub acelasi pontificat, în anul 1870, s-a decretat si gresita dogma a infailibilitatii papale.

  16. Părintele Augustin Kandiotis combate aici – amintind de această cădere a episcopului Marcelin, infalibilitatea instituţională a papilor, adică aşa-zisa negreşelnicie. Deci trebuie să ţinem seama de context. Asta nu înseamnă că IPS Sa ar fi ignorat pocăinţa acestuia.

  17. @Cristian B. …. sau cum te-o fi chemand….Chiar nu te lasi ca in proverbul cu „paduchiosul”…Lasa-ne frate sa ne bucuram de acest blog!Special ptr. tine un fragment
    Ascultă, priveşte şi taci!…
    Ascultă, să-nveţi să vorbeşti,
    Priveşte, să-nveţi să clădeşti.
    Şi taci, să-nţelegi ce să faci…
    Ascultă, priveşte şi taci!

  18. Cred ca te afli in inselare,sau voit te lasi in inselare!Comunistii si securitatea luptau sa distruga Biserica indiferent de confesiune , nu numai in Transilvania sau in Romania .Vezi si soarta Bisericii Ruse.Cat priveste soarta preotilor si episcopilor citeste aici articolele unui jurnalist di Canada(roman) Ioan Datcu, sa vezi ca suferintele lor au fost la fel .Si omul este un cercetator al arhivelor si nepartinitor!!! http://paginiromanesti.com/articol.asp?codart=2-MA01-07091&searchstring=1 sa te lumineze Domnul si sa te linisteasca.

  19. Către cei din categoria a doua, care dispreţuiau cuvântul lui Dumnezeu, proorocul se întoarce şi le spune:
    O, voi care atunci când vă propovăduim cuvântul lui Dumnezeu, nu doar că nu ne ascultaţi, ci râdeţi şi vă bateţi joc de noi şi credeţi că cele pe care le spunem nu au nicio valoare; aşadar, râdeţi şi batjocoriţi! Va veni o zi în care se vor întâmpla cele pe care le proorocim. Cuvântul lui Dumnezeu nu poate fi contrazis. Veţi vedea lucruri mari şi minunate şi vă veţi nedumeri şi veţi plânge cu amar, pentru că nu aţi crezut în cuvintele noastre. Nimic nu este întâmplător în lume; pe toate le guvernează înţelepciunea lui Dumnezeu. În spatele tuturor evenimentelor este mâna lui Dumnezeu, care le dirijează pe toate în direcţia scopului Său. Există un plan pe care în timp îl va pune în aplicare, iar înţelepciunea şi puterea lui Dumnezeu se vor arăta şi Cel Atotputernic va fi slăvit. Voi însă, dispreţuitorilor, sunteţi miopi şi nu vedeţi măreţiile lui Dumnezeu.
    (Avacum, cap.1)

    Cu Dumnezeu inainte, spre urcus duhovnicesc,
    spor in rugaciune,

    Doamne ajuta!

  20. era unu care zicea de calugari ca sant si ei oameni bla bla..pai daca aveau un pic de rusine nu se imbracau in calugari !! cand murdaresti ceva fa o in numele tau nu in numele unei grupari,tari..

  21. „Cei mai multi se indeletnicesc mai osebit a cunoaste decat a trai cum se cuvine, se ratacesc adesea, iar din truda lor nu se aleg decat cu putine roade, sau deloc. O, daca ar fi tot atat de harnici cu starpirea stricaciunilor lor si cu cultivarea virtutii, cum sunt cu vanturarea desartelor vorbiri, n-am vedea atatea rele, nici atatea scandaluri, si slabanogie in lume”Parintele Arsenie Boca.Parerea mea e ca sa nu-i mai cantam in struna acestui om, nu merita , nu intelege nimic.

  22. Sincera sa fiu, nu înțeleg ce urmăriți postând mesaje pe acest blog. Dacă doriți să întoarceți de la Ortodoxie persoane care citesc postările de aici, e pierdere de vreme, pentru că toți cei interesați de aceste postări sunt foarte ancorați în credința lor ortodoxă și niște acuzații, indiferent dacă sunt sau nu adevărate, la adresa unor ierarhi sau clerici ai Bisericii Ortodoxe de aici sau din altă parte nu-i pot face nici măcar să se clatine în credința lor. Ca ortodocși suntem conștienți că numai Dumnezeu nu greșește, așa că nu ne așteptăm de la nimeni să fie fără păcat. De aceea în Ortodoxie există Taina Spovedaniei. Și fiți convins că fiecare dintre noi va da socoteală în fața lui Dumnezeu pentru tot ce primește ca gând de la vrăjmaș, spune sau face. Deci bateți la niște uși nu numai închise, dar și zăvorâte foarte bine. Pentru orice ortodox adevărat e mult mai important să caute să-și biruiască propriile slăbiciuni și ispite decât să judece pe alții, e mai important să se izbăvească de propriile păcate și să câștige mântuirea.
    Aceasta este de fapt calea pe care o poruncește însuși Mântuitorul în Sfânta Sa Evanghelie tuturor celor ce vor să se mântuiască: “Nu judecaţi, ca să nu fiţi judecaţi. Căci cu judecata cu care judecaţi, veţi fi judecaţi, şi cu măsura cu care măsuraţi, vi se va măsura. De ce vezi paiul din ochiul fratelui tău, şi bârna din ochiul tău nu o iei în seamă? Sau cum vei zice fratelui tău: Lasă să scot paiul din ochiul tău şi iată bârna este în ochiul tău? Făţarnice, scoate întâi bârna din ochiul tău şi atunci vei vedea să scoţi paiul din ochiul fratelui tău” (Matei 7, 1-5).

    1. Da, chiar ăsta e numele meu…Nu-mi amintesc să fi scris să treceți la Ortodoxie. Fiecare e liber să aleagă în ce credință vrea să trăiască. Şi mi se pare complet deplasat ca dvs să-mi dictați la ce religie să trec. Am spus doar că dvs urmăriți să-i faceți pe unii din cei ce citesc acest blog să se clatine în credință. Dar, după părerea mea, bateți la niște uși închise.
      Iar legat de numărul celor aflaţi în înşelare: e trist şi dureros pentru orice ortodox să vadă că fraţi ai săi se află aşa de departe de Adevăr. Dar Dumnezeu ne-a înzestrat pe toți cu liberul arbitru şi avem dreptul să ne alegem calea.
      În ceea ce privește acuzele aduse unor clerici și ierarhi ortodocși, repet: spre deosebire de catolici, care îl consideră pe papa Dumnezeu, atribuindu-i infailibilitate (calitate care aparține doar lui Dumnezeu, căci El este singurul care nu greșește niciodată), noi, ortodocșii, suntem conștienți că ierarhii și clericii noștri sunt doar oameni, e adevărat, înduhovniciţi, dar totuși oameni, care uneori pot greși. Şi, de aceea, la noi există Taina Spovedaniei și a pocăinței, pentru ca cel care a căzut să se poată ridica şi să aibă în continuare șanse de mântuire.
      E bine că, în sfârșit, v-ați dat seama că „oricum nu avem ce sa discutam”. Asta, probabil, după ce ați încercat să convertiți sau măcar să-i faceți să se clatine în credința lor pe unii ortodocși care citesc postările de aici. Era oricum o discuție inutilă, pentru că nu avea niciun rezultat: la sfârșitul ei, fiecare pleca acasă cu părerea cu care venise.
      În postarea mea anterioară, adusesem cuvintele Mântuitorului, pentru că mă așteptam ca pe acelea să le recunoașteți și dvs, dar, se pare, că nu e cazul.

  23. Sunt de-a dreptul socata de ceea ce citesc aici.Nu cred ca mai este un alt sait crestin care sa scoata in evidenta atata ura si instigare la ura.Ma indoiesc ca cei care au postat comentarii aici se pot numi crestini.Ortodoxia in special este caracterizata de dragoste,ori aici printre atatea injurii si jigniri aduse de ambele parti este greu sa descoperi iubirea crestina.
    Pentru ca sunt ortodoxa, nu pot sa fiu nicicum de acord cu acest franciscan ratacit,dar si ortodocsii lasa mult de dorit.Nu asta este ortodoxia,si nu asa a poruncit Mantuitorul sa ne purtam.Aceste murdarii sunt incompatibile cu cea mai curata credinta mostenita de la Sf Apostoli si de la insusi Mantuitorul.Un dialog cu catolicii este ca un dialog cu surzii si mutii, care nu are nicio finalitate.Cred ca este mai bine sa nu le dam atentie,poate doar sa ne rugam pt ei ca Dumnezeu sa le deschida ochii si sa se intoarca la adevarata credinta.La Dumnezeu orice este posibil.

    DUMNEZEU SA NE INTELEPTEASCA PE TOTI !

    1. Sincer chiar nu doresc sa intru in dialog cu tine.Ar fi pierdere de vreme. Si daca aduci acuzatii ierarhilor nostri,sa stii ca fiecare om va da socoteala in fata lui Dumnezeu pt ceea ce face si inainte de toate ei sunt oameni si pot gresi.Dar cum de fapt a explicat mai sus Paula,adevarata pocainta o gasesti doar in biserica ortodoxa,iar din punctul meu de vedere patriarhul Teoctist este un sfant.In ciuda acuzatiilor pe care tu i le aduci, sa stii ca patriarhuil Teoctist nu a vrut sa semneze pt ecumenism.A fost total antiecumenism.Cred ca asta va roade pe voi cel mai tare.Poate de aici i-a fost sfarsitul. De la unii tradatori care tin mortis sa se uneasca cu voi.Dar acestia isi vor lua cu siguranta plata.
      Dar ca sa nu lungesc prea mult cuvantul iti spun ca in ceea ce te priveste sincer te compatimesc.Esti pierdut frate !

    2. Ei bine si daca te miri ca suntem o mana de oameni, sa stii ca si Mantuitorul se intreba daca va mai gasi credinta pe pamant cand va veni,si asta stiind ca aproape de sfarsit credinta adevarata se va imputina.

    3. Chiar ma faci sa rad.Vad ca ai facut un fel de pasiune din a discuta cu ortodocsii .Este un inceput bun.Poate in cel mai scurt timp te vad si in Biserica noastra botezandu-te in religia ortodoxa si impatasindu-te impreuna cu noi.
      Dar asta doar dupa ce te-ai lepadat de Satana.

      DOAMNE AJUTA !

  24. Cristiane – PUI DE LUP –
    de ce ai vrut tu sa intri intre mieluseii Domnului,ortodocsii,ascuns in blanita de mioara balaioara,cu gand viclean(ce va reprezinta)sa aduci prapadul?!
    …Insa, ti s-au descoperit coltisorii de lup hamesit si neagra ta blana,uratule viclean al vrajmasilor slugoi!

    Piei drace,lupule,din staulul blandelor oite ale Bunului Pastor!

    Ai simtit SFANTA CALDURA A DOMNULUI HRISTOS PRIN DUHUL SFANT daruita noua si care pe tine te frige? Arde?…Te-a infricosat si-ai scos coltii spre atac? Te lupta dracii si nu-ti da pace?…

    Vrei sa aduci turbata-ti tulburare si sa infestezi cu virusul vostru pasnice fiinte,virusatule?!
    Uita de noi,pt ca-ti arde blana p-aici,n-ai spor de vatamare!

    Doamne iarta-ne,pe noi care ne-am pus(la mintea lui) a raspunde uratului,coborand la mintea acestui viclean!
    Are minte si purtare diabolica!Pare turbat!

    Indeparteaza, Doamne,pe acesti vrajmasi de la langa Ograda Ta, unde pe noi bine ne-ai salasluit!
    Curateste-ne pe noi de toata aceasta spurcaciune adusa de uratorii de bine,facandu-ne pe noi,
    CASA CINSTITULUI SI SFANTULUI TAU DUH,
    si ne daruieste inima curata veghetoare de a trece peste toate ispitele vrajmasului,asteptand Mantuirea si zile luminate, ale Unuia-Nascut Fiului Tau,Mantuitorul nostru Iisus Hristos,Care va veni pe pamant cu slava sa judece pe toti si sa plateasca fiecaruia dupa faptele lui.
    Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh,acum si pururea si in vecii vecilor.Amin.

  25. Buna ziua si bine va gasesc. Am scris intr-un post anterior ca as dori legatura cu dl. Aetos33, in care, din posturile citite, am incredere.
    Momentan ma aflu in Iordania si caut un preot iscusit si cu har. Ma poate ajuta cineva cu o recomandare la o biserica crestina din Amman? Sau cu orice fel de link unde pot gasi informatii. Din cate stiu, preotii se cunosc intre ei si comunica, chiar de la mile departare.
    Stima,

    Ida.

    1. Doamne ajută! Vă recomandăm Catedrala Mitropolitană „Întâmpinarea Domnului” din Amman. Se află sub jurisdicţia Patriarhiei Ierusalimului. În această catedrală tocmai s-a săvârşit primirea în Biserica Ortodoxă a două femei romano-catolice în cadrul Liturghiei de Crăciun, slujită de IPS Benedict, Mitropolitul Filadelfiei.

  26. Nu e Prohodul Domnului, ci Prohodul Sfântului Nectarie de Eghina, în arabă, în biserica Sf. Nectarie din Amman, unde se păstrează şi un fragment din moaştele sale. Am gasit si numerele de telefon ale slujitorilor la cele 9 biserici ortodoxe din Amman:
    1. Ἐν Ἀµµάν.

    Α) Καθεδρικός Ἱερός Ναός Ὑπαπαντῆς τοῦ Σωτῆρος.
    Ἐφηµέριοι: οἱ Οἰκονόµοι π. Ἰµπραήµ Νταµπούρ (τηλ.+962-6-5817924), π. Μποῦλος Χούρη (τηλ. +962-6-5824367)καί π. Πέτρο Τζάνχο (τηλ. +962-6-5523004).
    Σύλλογος Κυριῶν «Αἱ Μυροφόροι».
    Σύνδεσµος Νεολαίας Ἱεροῦ Ναοῦ Ὑπαπαντῆς.
    Σύνδεσµος Νεολαίας «Ἅγιος Νεκτάριος».
    Παρεκκλήσιον Ἱερᾶς Μητροπόλεως.

    Β) Καθεδρικός Ἱερός Ναός Εὐαγγελισµοῦ τῆς Θεοτόκου.
    Ἐφηµέριοι: οἱ Οἰκονόµοι π. Κων/νος Κάρµας (τηλ. +962-6-6662432), π. Ἀντίµπ Ἀµάρη (τηλ.+962-6-5928925) καί π. Εἰρηναῖος Μεδινάτ (τηλ.+962-6-4626269)
    Σύλλογος Γυναικῶν «ὁ Εὐαγγελισµός».

    Γ) Ἱ. Ν. Μεταµορφώσεως τοῦ Σωτῆρος (τηλ.+962-6-4772928)
    Ἐφηµέριος: ὁ Οἰκον. π. Γεώργιος Μπαρζίλ (τηλ.+962-6-5535830)
    Σύνδεσµος Νεολαίας «ὁ Σωτήρ»
    Σύνδεσµος Γυναικῶν «Μεταµόρφωσις τοῦ Σωτῆρος»

    Δ) Ἱ. Ν. Ἀναλήψεως ἐν Χίλντα
    Ἐφημέριοι: οἱ Οἰκον. π. Ἰμπραήμ Κακίς (+962-6-5534955)
    & π. Γιακούμπ Μανταΐν

    Ε) Ἱ. Ν. Προφήτου Ἠλιοῦ ἐν Ἀμπούνσερ
    Ἐφημέριος: ὁ Ἱερεύς π. Σωτήριος Χάλασα

    ΣΤ) Ἱ. Ναός Γεννήσεως τῆς Θεοτόκου ἐν Τζάμπαλ Τάτζ.
    Ἐφημέριος: ὁ Οἰκον. π. Ἴσσα Ἀγιάς. Τηλ. +962-6-4703080

    Ζ) Ἱερός Ναός Ἁγίου Γεωργίου ἐν Τζάμπαλ Χάσμι.
    Ἐφημέριος: ὁ Οἰκον. π. Ἀμπντάλλα Χαμάρνε. +962-6-4908333

    Η) Ἱερός Ναός Ἁγίου Νικολάου ἐν Μάρκᾳ.
    Ἐφημέριος: ὁ Οἰκον. π. Ἴσσα Ἀγιάς. Τηλ. +962-6-4889913

    Θ) Ἱερός Ναός Ἁγ. Κων/νου καί Ἑλένης ἐν Μάρτζ Ἀλ-Χαμάμ
    Ἐφημέριος: ὁ Οἰκον. π. Ἀλέξιος Κακίς. Τηλ. +962-6-5734347
    Σύνδεσμος Νεολαίας «Ἅγιοι Κωνσταντῖνος καί Ἑλένη»
    Σύνδεσμος Κυριῶν «Ἅγιοι Κωνσταντῖνος καί Ἑλένη»

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

%d blogeri au apreciat: