Declaraţii ale Patriarhului Irineu al Serbiei despre Episcopul Artemie – şi întrebări asupra acestor declaraţii.

Declaraţii ale Patriarhului Irineu al Serbiei despre Episcopul Artemie – şi întrebări asupra acestor declaraţii.

Patriarhul Irineu al Serbiei a acordat un interviu Agenţiei de Stat Tanjug pe 29.09.2010 (pe care l-au preluat multe mijloace mass-media), în care menţionează adevăratele motive pentru care a fost îndepărtat Episcopul Artemie din scaunul său.
A declarat printre altele:
„Episcopul Artemie pentru o mare perioadă de timp a fost în neînţelegere cu Ierarhia (Sinodul Mare) şi cu Sfântul Sinod Permanent. El s-a rupt puţin de întregul Bisericii, iar pentru noi a fost inadmisibil că situaţia din Kosovo o considera ca problema lui personală, pe care el trebuie să o rezolve în modul în care el considera ca este cel mai potrivit”, a spus patriarhul.
Patriarhul a adăugat că aceasta a fost prima problemă cu care s-a confruntat după alegerea şi asumarea datoriilor sale, dar nu a fost o altă cale de rezolvare decât cea pe care a ales-o Sfântul Sinod Permanent.
„Noi dorim ca situaţia să se liniştească. Pacea e folositoare Bisericii şi vremurilor în care trăim. Pacea e folositoare chiar şi Episcopului Artemie şi monahilor care îl urmează, care acum sunt atârnaţi între cer şi pământ”…

Comentariu:
Patriarhul descoperă vrând-nevrând în interviul său motivele politice care l-au condus pe el şi Sfântul Sinod Permanent la îndepărtarea Episcopului Artemie de la conducerea Episcopiei lui – şi anume problema Kosovo.
Unde sunt acum neregulile financiare, unde deturnările de bani, unde prostul management financiar? Unde este Simeon care a făcut abuz de mari sume de bani şi care se folosea de episcopul Artemie? Nici pomenire de aşa ceva!
Chiar Patriarhul Irineu spusese în februarie (şi nu numai patriarhul, ci şi episcopii Atanasie Jeftici, Irineu Bulovici şi Amfilohie Radovici), atunci când începuse toată istoria – şi toate mijloacele mass-media au preluat -, că Artemie este bun, onest, conştiincios, om cinstit, dar l-a avut lângă el pe unul Simeon care i-a făcut rău şi i-a mâncat banii, iar noi îi spuneam despre Simeon, dar el nu voia să ne asculte…
Patriarhul subliniază şi că Artemie „s-a separat puţin din întregul Bisericii” – cum e posibil ca cineva să se separeu puţin de întregul Bisericii sau să se separe mult? Ce înseamnă puţin? Ce înseamnă să se separe puţin şi ce înseamnă mult? Ar fi interesant să auzim explicaţia patriarhului.
(„Vladika Artmije je u jednom dugom periodu bio u raskoraku sa Saborom i Sinodom. Malo se izdvojio iz celine Crkve i za nas je bilo neprihvatljivo to što je on stanje u kome se Kosovo našlo smatrao ličnim problemom, koji on treba da rešava na način koji sam smatra najcelishodnijim”, rekao je patrijarh srpski.
Patrijarh je dodao da je to bio prvi problem sa kojim se suočio nakon izbora i uvođenja u dužnost patrijarha, ali i da drugog puta i načina, mimo onog za koji se Sinod opredelio, nije bilo.
„Mi želimo da se ta stvar smiri. Mir je u interesu Crkve i vremena u kome živimo. Mir je i u interesu samog vladike Artemija i njegovih monaha koji ga slede, a koji sada vise između neba i zemlje”.)
http://www.kurir-info.rs/vesti/drustvo/irinej-vladika-artemije-i-dalje-ima-svoje-mesto-u-spc-52181.php

(traducere: Frăţia Ortodoxă Misionară „Sfinţii Trei Noi Ierarhi”, sursa: thriskeftika)

Un comentariu la „Declaraţii ale Patriarhului Irineu al Serbiei despre Episcopul Artemie – şi întrebări asupra acestor declaraţii.

  1. Caliopie

    Doamne ajuta si pazeste pe Vladica Artemie,Episcopul prigonit si indepartat pentru MAREA SI DREAPTA CREDINTA,PURTATA SI MARTURISITA!Traind si luptand cu arme duhovnicesti, pentru apararea ei,a ne ramane asa cum a fost ea daruita,mostenire curata,nemodificata,si asa cum s-a pastrat pana in ziua de azi,cu multe jertfe de vieti sfinte – resfintita,sa ramana mai departe urmasilor nostri binecredinciosi.
    A fost acuzat(el?)de ruptura(?!)cu PUTEREA bisericeasca,(poate opunandu-se hotararilor acestora de a rupe Biserica),cu aceia care tind a se inchina „maretiei” papale,iar el,batranul,dar PUTERNIC STALP DE REZISTENTA AL LOVIRILOR NEORTODOXE,fiind o piedica.BUN STRAJER AL ORTODOXIEI, invinuit a fi PREACREDINCIOS SI PLIN DE „PREAMULT”ZEL,totdeauna,fiind INAINTEA LUI DUMNEZEU INCHINATOR…!
    Slava Domnului,ca a mai aparut in Biserica Ortodoxa,inca un Stalp de rezistenta,un
    NOU MARCU EVGHENICUL – gata sa ridice la inaltime steagul si stindardul CREDINTEI NOASTRE ORTODOXE,asa cum bine glasuia Parintele Augustin al Florinei,un alt MARE MARTURISITOR SI STALP AL ORTODOXIEI.
    Dumnezeu sa lumineze si sa pazeasca Biserica Sa, si tot poporul omenesc sa se mantuiasca!Amin!

Comentariile sunt închise.